Ezúton szeretnénk tájékoztatni a 2024. októberi gazdálKODÓ nyelvvizsga bizonyítványának átvételével kapcsolatban. Kérjük figyelmesen olvassa el az alábbi információkat!!! (Jelen email nem azt jelenti, hogy azonnal átvehető a bizonyítvány, kérjük még ne keresse a vizsgahelyen a bizonyítványát, mert még nem ért oda a csomag)
A bizonyítványt személyesen átveheti (Ön vagy meghatalmazottja) annak a vizsgahelynek a vizsgairodájában ahova jelentkezését eredetileg beadta. Abban az esetben ha adott vizsgahely nem tartott vizsgát és ezért a vizsgázót másik vizsgahelyre kellett irányítani, bizonyítványát saját címére postázzuk.
Azok a vizsgázók akik előre befizették a postázási költséget szintén saját címükre kapják a bizonyítványt.
Az átvételhez fényképes igazolvány szükséges. ( személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány)
1) KJE Nyelvvizsgaközpont, azoknak akik eredetileg is Székesfehérvárra adták be jelentkezésüket és Székesfehérváron is tettek vizsgát
Postázás a rendszerben megadott címre.
Tel.: 06 30 4914206
email: tarsalkodo@kodolanyi.hu
a debreceni vizsgahelyre várhatóan december 2-3-án érkeznek meg a bizonyítványok. Mindenképpen érdeklődjön a vizsgahelynél december 2-a körül, hogy a bizonyítványok ott vannak e már mielőtt útnak indulna.
Vizsgahelyek elérhetőségei:
2) KJE Budapesti Nemzetközi Campus– Nyelvvizsgairoda
Átvételi időpont:
2024. november 27. 14:00-16:00
2024. december 2. 10:00-14:00
Cím: 1117 Budapest
Prielle Kornélia utca 47-49. F. épület Földszint 2. iroda
email: nyelvvizsgabp@kodolanyi.hu
3) Debrecen
Debreceni Egyetem GTK - Gazdasági Szaknyelvi Kommunikációs Intézet
4032 Debrecen, Böszörményi út 138. (Ügyintézés: `A` épület (Főépület). 2.emelet/215.)
Telefon: 52/512-900 / 68007-es mellék
E-mail: zeman.mariann@econ.unideb.hu
Időpontfoglálás nyelvvizsga ügyintézéshez: https://econ.unideb.hu/hu/nyelvvizsga-ugyintezes
Honlap: www.econ.unideb.hu/index.php/hu/szervezet/intezetek-tanszekek/gszki
Sikeres vizsga esetén a vizsgadíj visszaigényléséhez szükséges számla letölthető az online felületről a Pénzügyi elszámolások résznél, illetve a honlapról a Vizsgázóknak/Vizsgaeredmény online lekérdezése oldalról. Az első sikeres vizsgadíj visszautalását nem a Nyelvvizsgaközpont intézi, hanem a Magyar államkincstár.
https://www.allamkincstar.gov.hu/egyeb-lakossagi-ugyek/Egyeb_juttatasok/az-elso-sikeres-nyelvvizsga-es-az-elso-emelt-szintu-idegen-nyelvbol-tett-erettsegi-vizsga-dijahoz-nyujtott-tamogatas
Számla ügyben (hiányzó számla, téves adat) a következő email címeken tudnak információt kérni:
gazdasagi@kodolanyi.hu
Ha a vizsgázó elveszítette a bizonyítványát, ugyanarról a vizsgáról még egyszer nem kaphat bizonyítványt, csak ún. hatósági igazolványt. A hatósági igazolvány az elveszett bizonyítványról és az abban szereplő adatokról szóló igazolás, melyet az OH Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központnál lehet kérni.
Elveszett nyelvvizsga-bizonyítvány vagy honosítási határozat pótlása (gov.hu)
Tájékoztató
A 2021. november 18. után kiadott nyelvvizsga-bizonyítványokban a személyiadat- és lakcímnyilvántartási rendszerben tárolt és a jelentkezéskor érvényes személyi adatok szerepelnek, ezért a bizonyítvány nyomtatását követően ezek módosítására nincs lehetőség.
A 2021. november 18-át megelőzően kiállított nyelvvizsga-bizonyítványokban szereplő hibás adatok javítására az alábbi két lehetőséget biztosítjuk.
1) NYELVVIZSGA-BIZONYÍTVÁNY ÚJRANYOMTATÁSA
Nyelvvizsga-bizonyítvány újranyomtatására kizárólag nemváltás esetén van mód.
A nyelvvizsga-bizonyítvány újranyomtatását a bizonyítványt kiállító nyelvvizsgaközpontnál lehet kezdeményezni, mindenképpen őket kell felkeresnie a vizsgázónak a további részletek tisztázása érdekében.
A bizonyítvány újranyomtatása során eljárási költség merülhet fel, amelyet a vizsgaközpont állapíthat meg saját hatáskörében.
Megszűnt nyelvvizsgaközpont esetében nincs lehetőség a bizonyítvány újranyomtatására.
Házassági felvett név, valamint születési név megváltoztatása esetén nincs mód a bizonyítvány újranyomtatására, illetve hatósági igazolás kiállítására sincs lehetőség. Ezekben az esetekben a bizonyítvány tulajdonosa okmányaival vagy névváltoztatási okiratával tudja igazolni a bizonyítványon szereplő néveltérést.
2) HATÓSÁGI IGAZOLÁS KIÁLLÍTÁSA
Az Oktatási Hivatal hatósági igazolást az alábbi esetekben állít ki:
- a 2021. november 18-át megelőzően kiállított bizonyítványok esetén,
- további keresztnév hiánya,
- hibás születési hely,
- hibás születési idő esetén,
- névelírás esetén.
Házassági felvett név, valamint születési név megváltoztatása esetén nincs mód a bizonyítvány újranyomtatására, illetve hatósági igazolás kiállítására sincs lehetőség. Ezekben az esetekben a bizonyítvány tulajdonosa okmányaival vagy névváltoztatási okiratával tudja igazolni a bizonyítványon szereplő néveltérést.
A hatósági igazolás csak az eredeti bizonyítvánnyal együtt érvényes.
Az eljárás során a kérelmező NEM kap új nyelvvizsga-bizonyítványt, hanem iratot állítunk ki a részére.
Az ügyintézési határidő hiánytalan kérelem benyújtása esetén 8 naptári nap, hiánypótlási felhívás esetén legfeljebb 60 nap. Az ügyintézési határidőbe a postázás nem számít bele. Az eljárás díjmentes.
A 2021. november 18. után kiállított nyelvvizsga-bizonyítványokban előforduló hibás adatok esetén kérjük, szíveskedjék az info.nyak@oh.gov.hu e-mail címre írni, amennyiben szeretne hatósági igazolást igényelni. Ebben az esetben nem szükséges a kérelem űrlapot kitöltenie.
Hibás adatok javítása a bizonyítványon (gov.hu)