Ezúton szeretnénk tájékoztatni a 2023. októberi gazdálKODÓ nyelvvizsga bizonyítványának átvételével kapcsolatban. Kérjük figyelmesen olvassa el az alábbi információkat!!! (Jelen email nem azt jelenti, hogy azonnal átvehető a bizonyítvány.)
A bizonyítványt személyesen átveheti (Ön vagy meghatalmazottja) annak a vizsgahelynek a vizsgairodájában ahova jelentkezését eredetileg beadta.
Az átvételhez fényképes igazolvány szükséges. ( személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány)
Azoknak a vizsgázóknak akik eredetileg a nyíregyházi, szolnoki, egri, budapesti és debreceni vizsgahelyünkre jelentkeztek, bizonyítványaikat saját címükre postázzuk, 2023. december 18-án.
Bizonyítványok átvétele:
1) Székesfehérvár - , azoknak akik eredetileg is Székesfehérvárra adták be jelentkezésüket és Székesfehérváron tettek vizsgát.
Személyes átvételi időpont:
december 19. 8:00-14:00
8000 Székesfehérvár, Móricz Zsigmond utca 14. (kaputelefon)
Telefon: 30/491-4206;
E-mail: tarsalkodo@kodolanyi.hu
Felhívjuk figyelmét, hogy a bizonyítványokat egy évig vagyunk kötelesek őrizni!
Abban az esetben, ha a vizsgázó vagy meghatalmazottja nem tudja átvenni a székesfehérvári vizsgahelyen a bizonyítványát sem a megadott időben, sem később, akkor 2000ft-os díj ellenében postázzuk saját címére.
Kedvezményezett: Kodolányi János Egyetem
Számlaszám: 11600006-00000000-33437190
Összeg: 2000 Ft
Közlemény: név+ bizonyítvány postaköltség
A díj elutalása után, kérjük elküldeni a tarsalkod@kodolanyi.hu email címre a befizetést igazoló bizonylatot, és a pontos postázási címet.
2) KJE Budapesti Oktatási Központ – Nyelvvizsgairoda, azoknak akik eredetileg is Budapestre adták be jelentkezésüket és KJE Budapesten tettek vizsgát
A budapesti campus költözése miatt, most a vizsgázó címére küldjük a bizonyítványt december 18-án.
a többi vizsgahelyre (Győr SZE, Győr-HATOS) várhatóan december 18-19-én érkeznek meg a bizonyítványok. Mindenképpen érdeklődjön a vizsgahelynél, hogy a bizonyítványok ott vannak e már mielőtt útnak indulna.
Vizsgahelyek elérhetőségei:
3) Győr
Hatos és Társa Nyelviskola KFT.
9021 Győr, Szent István út 7.
Telefon/Fax: 96/529-480
E-mail: nyelvvizsga.szervezes@hatos.hu
Honlap: www.hatos.hu
4) Győr
Széchenyi István Egyetem
9026 Győr, Egyetem tér 1.
Telefon: 96/613-552
E-mail: nyvkp@sze.hu
Ügyfélszolgálat: kedd: 9:00-12:00 és 13:00-14:00
csütörtök: 9:00-12:00 és 13:00-15:00
Sikeres vizsga esetén a vizsgadíj visszaigényléséhez szükséges számla letölthető az online felületről a Pénzügyi elszámolások résznél, illetve a honlapról a Vizsgázóknak/Vizsgaeredmény online lekérdezése oldalról.
Számla ügyben (hiányzó számla, téves adat) a következő email címeken tudnak információt kérni:
gazdasagi@kodolanyi.hu
hallgatoi@kodolanyi.hu
Az első sikeres komplex nyelvvizsga díja visszaigényelhető!
Mi minősül első sikeres komplex nyelvvizsgának?
A 2018. január 1-jét követően elsőként sikeresen megszerzett
• államilag elismert általános nyelvi vagy szaknyelvi komplex B2 típusú (középfokú) vagy komplex C1 típusú (felsőfokú) nyelvvizsga
• egyesíthető középfokú vagy felsőfokú írásbeli és szóbeli részvizsga
• a komplex nyelvvizsgának megfelelő, honosított nyelvvizsga.
A visszatérítésre jogosultak:
35. életévüket be nem töltött személyek
A vizsgadíj visszatérítése nem automatikus!
A kérelmet írásban a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnál formanyomtatványon vagy elektronikus űrlapon kell benyújtani. Az igénylés a nyelvvizsga-bizonyítvány kiállításának napjától számított egy éven belül lehetséges. Amennyiben ezt az időpontot elmulasztja, elesik a díj visszafizetésétől.
https://folyositas.tcs.allamkincstar.gov.hu/t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3k/45-az-els%C5%91-sikeres-nyelvvizsga-%C3%A9s-az-els%C5%91-emelt-szint%C5%B1-idegen-nyelvb%C5%91l-tett-%C3%A9retts%C3%A9gi-vizsga-d%C3%ADj%C3%A1hoz-ny%C3%BAjtott-t%C3%A1mogat%C3%A1s-3.html
Ha a vizsgázó elveszítette a bizonyítványát, ugyanarról a vizsgáról még egyszer nem kaphat bizonyítványt, csak ún. hatósági igazolványt. A hatósági igazolvány az elveszett bizonyítványról és az abban szereplő adatokról szóló igazolás, melyet az OH Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központnál lehet kérni.
Elveszett nyelvvizsga-bizonyítvány vagy honosítási határozat pótlása (gov.hu)
Tájékoztató
A 2021. november 18. után kiadott nyelvvizsga-bizonyítványokban a személyiadat- és lakcímnyilvántartási rendszerben tárolt és a jelentkezéskor érvényes személyi adatok szerepelnek, ezért a bizonyítvány nyomtatását követően ezek módosítására nincs lehetőség.
A 2021. november 18-át megelőzően kiállított nyelvvizsga-bizonyítványokban szereplő hibás adatok javítására az alábbi két lehetőséget biztosítjuk.
1) NYELVVIZSGA-BIZONYÍTVÁNY ÚJRANYOMTATÁSA
Nyelvvizsga-bizonyítvány újranyomtatására kizárólag nemváltás esetén van mód.
A nyelvvizsga-bizonyítvány újranyomtatását a bizonyítványt kiállító nyelvvizsgaközpontnál lehet kezdeményezni, mindenképpen őket kell felkeresnie a vizsgázónak a további részletek tisztázása érdekében.
A bizonyítvány újranyomtatása során eljárási költség merülhet fel, amelyet a vizsgaközpont állapíthat meg saját hatáskörében.
Megszűnt nyelvvizsgaközpont esetében nincs lehetőség a bizonyítvány újranyomtatására.
Házassági felvett név, valamint születési név megváltoztatása esetén nincs mód a bizonyítvány újranyomtatására, illetve hatósági igazolás kiállítására sincs lehetőség. Ezekben az esetekben a bizonyítvány tulajdonosa okmányaival vagy névváltoztatási okiratával tudja igazolni a bizonyítványon szereplő néveltérést.
2) HATÓSÁGI IGAZOLÁS KIÁLLÍTÁSA
Az Oktatási Hivatal hatósági igazolást az alábbi esetekben állít ki:
- a 2021. november 18-át megelőzően kiállított bizonyítványok esetén,
- további keresztnév hiánya,
- hibás születési hely,
- hibás születési idő esetén,
- névelírás esetén.
Házassági felvett név, valamint születési név megváltoztatása esetén nincs mód a bizonyítvány újranyomtatására, illetve hatósági igazolás kiállítására sincs lehetőség. Ezekben az esetekben a bizonyítvány tulajdonosa okmányaival vagy névváltoztatási okiratával tudja igazolni a bizonyítványon szereplő néveltérést.
A hatósági igazolás csak az eredeti bizonyítvánnyal együtt érvényes.
Az eljárás során a kérelmező NEM kap új nyelvvizsga-bizonyítványt, hanem iratot állítunk ki a részére.
Az ügyintézési határidő hiánytalan kérelem benyújtása esetén 8 naptári nap, hiánypótlási felhívás esetén legfeljebb 60 nap. Az ügyintézési határidőbe a postázás nem számít bele. Az eljárás díjmentes.
A 2021. november 18. után kiállított nyelvvizsga-bizonyítványokban előforduló hibás adatok esetén kérjük, szíveskedjék az info.nyak@oh.gov.hu e-mail címre írni, amennyiben szeretne hatósági igazolást igényelni. Ebben az esetben nem szükséges a kérelem űrlapot kitöltenie.
Hibás adatok javítása a bizonyítványon (gov.hu)